torsdag den 3. januar 2013

Så er hverdagen....

igen begyndt for mine de yngste skolebørn,lige på og hårdt(en ekstra dag efter Nytårsaften kunne nu godt være brugt)Ældste pigen starter da også først imorgen,hvilket er mere humant, synes jeg;0)
Da jeg kom hjem fra arbejde til morgen, godt træt pga travlhed, spurgte min kære dreng på 7 år:
"Flyver fuglene mod solen eller med ryggen til den??????"
 HMMMMM, jaaa, det kunne moderens trætte hjerne ikke lige besvare(det hjalp heller ikke efter jeg havde sovet;0)Så er det jo godt man har internettet, for der kunne vi læse at fuglene bruger solen til at pejle efter, de har et kompas i øjet,en magnetisk sans som de bruger solen til at indstille kursen efter, det gør at de bla. også bedre kan holde kursen efter mørkets frembrud.Ja, så blev vi så klogere;0)


God aften til Jer derude i Blogland.

3 kommentarer:

  1. Åhhh de kære børn og HURRA for internettet.
    Her lærte jeg sørme da også noget.
    Tak for det og godt nytår til hele familien.

    SvarSlet
  2. Ja hvad man ikke kan blive spurgt om Hvor herlig!

    tak for den nye viden

    godt nytår

    SvarSlet
  3. Jeps, jeg er også ofte taknemlig for internettet,der er meget "guld" gemt:0)
    Også Godt nytår til jer begge to.
    kh.Laila

    SvarSlet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....