fredag den 8. februar 2013

Fastelavnsris.

Da jeg kørte afsted i går aftes til strikkecafe,sneede det en del,men det var tøvejr, så da vi senere skulle hjem, var der allerede smeltet en del(det var en rigtig hyggelig strikkecafe,som jeg helt sikker vil med til igen.Vi var på forskellige niveauer,men det betød ikke noget, stedet var en garnbutik med masser af skønne ting, som man kun kunne blive inspireret af:0)
Til morgen da vi vågnede, havde det sneet en del mere,så alt var hvidt igen.Det benyttede vi os af Mathias og jeg.Vi tog slæden og gik på jagt efter grene til fastelavnsris.
Det var et skønne vejr og vi fik selskab af "vores" kat.Den er næsten som en lille hund, som gerne kommer løbene og vil være med, når vi er ude.Katten er kommet løbene til os for et par år siden, meget forhutlet og menneskesky.Men den er ganske tam nu,vi fodre den og har lavet en balje med masser af hø i fyrrummet så der sover den:0)

                    Efter vores tur i sneen fik vi lækker frugt tallerken, mums:0)
                 (banan,æble,appelsin og rosiner,skøn formiddags mad både for store og små;0)

I eftermiddag fik vi begyndt på pynten til børnenes fastelavnsris,der blev tegnet,klippet og limet.
          (det er ikke altid let kun at være 2 år,når nu man bare gerne vil de samme ting som de store;0)

Fortsat god aften til Jer:0)

2 kommentarer:

  1. Åhhh...ren råhygge.
    Fastelavnsris er bare så hyggelige at lave og jeg glæder mig til at kunne genoptage det med børnebørn.
    Navnløs er gået og jeg er igen uden kat, men kan godt mærke, at jeg savner et dyrs selskab, så jeg er ret sikker på, at en kat vil komme til inden så forfærdelig længe.

    Smil herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå du gerne vil have kat igen.
      Jeg er lidt spændt på om vi snart får nogle killinger,gråmis er nemlig ekstrem tyk lige nu, vralter afsted som en anden højgravid;0)
      knus.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Påske- værtindegave 🧶

 Vi går med hastige skridt mod påske. Hvis du evt. skal til påskefrokost og skal have en værtindegave med, kunne en påskekurv med reste garn...