lørdag den 31. marts 2018

Tubetørklæde♡

For rigtig mange år siden købte jeg noget blomstret stof med den intention at ville sy en sommerkjole. Der er nu gået mange somre uden kjole(i hvert fald den som jeg i min ungdoms naivitet havde planlagt og måske nok forventet hurtigt ville være færdig,sådan vupti færdig;0)

Nå,men den anden dag fandt jeg så en rest af det før om beskrevne blomstret stof(undrer mig over hvad der blev af resten,hmm mig bekendt blev der aldrig lavet noget af det!!) Nå,men intet er ikke så skidt at det ikke er godt for noget. Jeg synes stadigvæk det er mega sødt blomstret stof, derfor måtte det bare forvandles til et tørklæde. Et "lige ud af landevejen" tørklæde.

Tubetørklæde:

1. Find et stykke stof du vil bruge til tørklædet(mit var ikke langt nok ,derfor syede jeg to stykker sammen) Man kan også bruge små stof stykker ,som syes sammen. Det vil også give et fint spil i farver og mønster.
Mit stof målte 174 cm lang og 32 cm bredt.

2. Siksak/overlock alle kanter,

3. Stoffet syes sammen til en pølse/tube, ret mod ret.Tuben vendes om.

4. Enderne syes sammen ret mod ret(så meget man kan,det sidste hæfte enten på maskine eller i hånden)Så det danner en ring.

5. Et stykke tubetørklæde.(mit tørklæde kan nå 3 gange rundt om halsen.)

God fornøjelse.

Mit resultat blev sådan her:


Jeg vælger som oftest tøj som er ensfarvet(jeg har vist en lidt kedelig tøjsmag) Tænker tørklædet kan kvikke udseendet lidt op, i hvert fald mht tøjet😉)

                                                 God dag♡

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Påske- værtindegave 🧶

 Vi går med hastige skridt mod påske. Hvis du evt. skal til påskefrokost og skal have en værtindegave med, kunne en påskekurv med reste garn...